Vinkkejä

Virtsarakon ongelmat vaikuttavat noin 400.000 ihmisen elämään Suomessa ja onkin tärkeää kysyä neuvoa lääkäriltä tai terveydenhuollon ammattilaiselta.

Kuitenkin on olemassa joitakin asioita, joita sinä voit tehdä hallitaksesi virtsankarkailua:

  • Terveellinen ruokavalio - Ylimääräinen paino voi lisätä painetta virtsarakkoon tai virtsaputkeen aiheuttaen ylimääräistä virtsankarkailua.
  • Nautitut nesteet - Yritä juoda vähintään 6-8 lasillista (1,5-2 litraa) vettä päivittäin.
  • Lantionpohjan lihasharjoitukset

Saatat ehkä arastella avun haussa, mutta on hyvä idea tavata terveydenhoitajasi, jos sinulla on joitakin virtsankarkailun oireita. Virtsankarkailu on yleinen ongelma ja terveydenhuollon ammattilaisen tapaaminen voi olla ensimmäinen askel kohti tavan löytämistä, jolla voit hallita tehokkaasti ongelmaan.

Harjoitukset

Lantionpohjan lihasharjoitukset

Harjoituttamalla lantionpohjan lihaksia oikealla tavalla, voit aktiivisesti estää ja lievittää virtsan ja ulosteen pidätyskyvyttömyyttä.